Jak rozpoznać, że dziecko nie radzi sobie w nowym środowisku szkolnym?
Przejście do nowego środowiska szkolnego jest dla dziecka doświadczeniem, które może wywoływać różnorodne emocje. Zmiana otoczenia, nowi nauczyciele oraz rówieśnicy to czynniki, które mogą wpłynąć na samopoczucie i zdolność adaptacyjną młodego człowieka. Warto zwrócić uwagę na sygnały, które mogą świadczyć o tym, że dziecko ma trudności w tym nowym kontekście. Często pierwszym sygnałem, iż dziecko nie radzi sobie w szkole, jest zmiana w jego zachowaniu. Jeżeli zauważysz, że dziecko staje się bardziej zamknięte, niechętne do rozmowy lub wycofane, może to być oznaką, że cierpi na stres związany z nową sytuacją. Psycholog dziecięcy zwraca uwagę na to, że wielu młodych ludzi, zamiast otwarcie mówić o swoich emocjach, najpierw skrywa je, co może prowadzić do dalszych problemów.